Függőségeink markában? – 7. nap cigi nélkül

733

2009. július 8. szerda – 01:14 | beküldő: unique

Menekülés az életemben a cigi… rég rájöttem, maradt még 3 szálam, szinte egyszerre szívtam el. Majd ránéztem és azt éreztem: nem kell menekülnöd már. Nem kell védened magad. Tudod már kezelni a változást. Tettél érte, hogy a lelked tisztába tedd. Rendben hát. Irány a barátok, a gyermekeim. A fáim, a tó, a kávéház. (Kávét most teára cserélem.) Csak ezzel az egyszerű gondolattal: ma nem gyújtok rá.

Hetedik nap… este már hiányzik… most már nem fordulok vissza, megyek sétálni, a kedves fáimhoz, a tóhoz, a jövő hét sem lesz semmi… valaki azt mondta ez még nehezebb, de érezzem a jó oldalát, és még nem híztam el… 🙂

Barátom csodálkozott, hogy milyen jó illatom van.. 🙂
hmm.. :-)))))
A fiam többet beszélget velem, mióta nem cigizem.
Érzem az ízeket, harapom a szagokat.

Az semmi, “véletlenül” csak új 200-as akad a kezembe, megszólít és teszem is félre már őket…. gyűjtöm a “cigipénzt” minden este egy kis bögrében…  és magamra fordítom.

🙂 gitárhúr is lesz belőle és biciklijavítás … :-)))))) vagy más…. nem ez a lényeg.

Jó állni az erkélyen is és csak nézni a csillagokat, hullócsillagot is láttam, Göncöl szekeret és hallom a vonatot, indul, suhog, megáll, aztán autók távoli zaja, a konyha kész, szép tiszta, boltba holnap kell mennem csak… a mosás rendben… a mosogatás tiszta haszon, ezer gondolat ébred és talál nyugvást bennem…

Él bennem a gondolat, él(tet) engem, ami engem él… a barátaim jól vannak, a gyermekeim erősek, bízom bennük, elfogadom magam a tökéletlenségemmel és tökre szeretem magam a hülye kis lököttségeimmel.

Az illatok, színek, hangok velem vannak 🙂

Ne nézzetek tök hülyének, de legalább megpróbálom.
Körülöttem jó emberek vannak. Ha nem is mindig boldogok. Egy pici mosoly, néha annyira jókor jön.

7. nap. Hát így telt 🙂

Sziasztok, szép napot!

***************************************************************************************

2015. 08.02.

Emlékszem, az első két hét maga volt az ideges pokol. De csak annyit mondtam egy elfoglalt és  fáradt nap után: ma sem szívtam el a cigit. Minden reggel úgy ébredtem, MA nem fogok rágyújtani. Mindig csak 1 napra terveztem. Nem mondtam azt, hogy soha nem fogok cigizni és minden este büszke voltam arra, hogy ma sem cigiztem. Talán ez segített. Aztán az idő is segített. Új szokásokat alakítottam ki. 21 nap vagy 21 alkalom, tudtátok? Akkor még én sem. De érezhető volt a változás a 4. héten.

Sajna a kávéról le kellett mondanom, képtelen voltam cigi nélkül meginni… feszegettem a határaimat, igen. Rendbe kellett tenni a múltamat, igen. Időt adtam rá, igen.

Egy hónap után megkínáltak gyümölcscigivel, állítólag nem volt benne nikotin, egy slukk és teljesen meggyőződtem arról, hogy köszi, nem szaladok cigiért a boltba. A próbát is kiálltam, 3 rámfüstölő ült körülöttem, békésen sörözgetve.

Igen, híztam 5 kilót. De miután tudatult ez bennem, jobban odafigyeltem, és leadtam. Havi 2 kilót szabad csak, a jojó effektus miatt. A cigi helyett Flabélost és a napi sétát, fotózással összekötve választottam. Ahová tudok, gyalog megyek, lift helyett a lépcsőt választom. Minden nap eszem gyümölcsöt és olvasok vagy írok, a testem és lelkem kedvére is teszek. Merek nem-et mondani, másra is. És tudok megköszönni, másnak is.

.
Nekem így sikerült. 6 év telt el. Nem cigizem. Már eszembe sem jut, csak ha rákérdeznek.
És te, mit mondasz? Nálad mi az ok? Te miért cigizel?
Vélemény, hozzászólás?

