Álmaink állása – gyorsítósáv

cropped-14523168_1673378996308830_1715902708429301869_n.jpg

Találkozom gyakran ezzel az óhajjal, munka kéne. Tök mindegy mit, csak valamit találni kell és gyorsan. Teljesen megértem, hogy milyen elkeserítő az állapot, amikor már ez csúszik ki az ember száján,  mert ez köti le a gondolatait. A cél most eltűnt, a túlélés lett az első, hisz ott vannak a számlák (, a gyerek). Nagyon megértem. Magam is kerültem olyan helyzetbe és sosem szégyelltem, hogy olyan munkát bevállaltam, ami nem rám szabott, de legalább tudtam, hogy nem kell elfelednem örökre, mire is vágyom igazán, ez csak átmeneti állapot. 

Hogy mit is akarok igazán… , akkor még csak nagyon halvány ötletem volt, hogy is kezdjek bele… , majdnem hagytam elfelejteni, kis időre ki is dobtam a fejemből, pénzhiány miatt. És akkor elém került egy munka. Nem, nem az álommunka. De minden munkát becsülni kell. 

Az emberek, a csapat előtt le a kalappal, életem egyik legmeghatározóbb élménye volt az a munkahely. Pedig csak fél év volt.  Közben a testem is jelzett, megbetegedtem, éreztem, nem ez az én helyem. És épp ez volt a jó! A betegségek felébresztettek! Ez az egész kudarcélmény – kihívássá és lehetőséggé változott bennem!

Soha ilyen erősen nem éreztem, hogy nem vagyok a  helyemen… és habár lett vona lehetőségem maradni, már új irányba néztem.  Egyszerűen nem volt más út, mint leülni és kicsit átgondolni az életem.  Soha ennyire nem volt erős bennem a megérzés, itt az idő váltani! Ez csak csendben megy, tiszta fejjel. Egy régebbi álmom és ötletem felé fordultam, amit most visszaidéztem. Közben mély önimereti utazásba fogtam, edzettem a lelkem, gyógyítottam a testem, és tanulni kezdtem.

MERT amikor a padlón vagy, nincs más út, csak felfelé. Össze kellett szednem magam és kitalálni, merre tovább. Már nem valamit akartam csinálni, hanem azt, amire magam és mások szerint is alkalmas vagyok és jó is vagyok benne, szeretem is, hozzám tartozik.

Összehúztam a nadrágszíjat és minden fillért összegyűjtöttem, amit itt kerestem, hidd el nem volt sok, de pont elég lett egy képzésre és egy új irányba, a mindig is vágyott irányba fordulhattam. Iskolába mentem érett fejjel!

Hol tartok most? Egy éve gyakorolom a coaching szép mesterségét és nagyon szeretem. Rengeteg embert és történetet ismerek már. Akik hozzámfordultak, belül érző lények, akik megtanulták milyen erő az, amikor tudod, képes vagy tenni magadért! Felfedezték milyen is az: új képességekre szert tenni, alkalmazkodni az új élet kihívásaihoz, mert ez az alapja a jó kapcsolatoknak,  jó állásnak, a jó kiállásnak…  a családodért, a hivatásodért.

Köszönöm tanáraimnak,  családomnak, vendégeimnek ezt az időszakot!

Néha a zuhanórepülés az egyetlen, ami szárnyakat ad. Ne add fel te sem! Ülj le egy percre és gondold át, miben vagy jó? Mások szerint miben vagy jó? Ez az első dolog, amit vegyél figyelembe!

Ne valamilyen állást keress, hanem készülj fel, tervezz, fejleszd magad és tudd milyen állás tartozik hozzád! Értékes szakember lehetsz, ha türelmes vagy, átgondolt vagy, ha terveid vannak, elhivatott vagy és elszánt a céljaidért.  Nagyon fontosak az eddigi tapasztalataid, munkáid, különös figyelemmel arra, hogy milyen a kapcsolatod az emberekkel, illetve, hogy mennyire vagy kreatív és képes vagy-e, akarsz-e csapatban játszani!

***

Mi kell ma a sikeres álláskereséshez? Jó diploma? Nyelvtudás? Szakmai tapasztalat? Vagy csak protekció? Vajon így gondolod vagy így is teszed?

Te melyiket választanád? Személyes kiértékelés.

1. Hogyan kezdesz állást keresni?

  • Elhinted az ismerősők közt és vársz, hogy szólnak, ha tudnak valamit.
  • Módszert és tervet dolgozol ki.
  • Feltöltötted a netre, ahova csak tudtad és arra vársz, hogy megkeressenek.

2. Milyen az önéletrajzod?

  • testre szabott, poszttól, beosztástól függő
  • csak szakmai önéletrajzot készítesz
  • gyorsan összedobsz egyet, majd valahogy lesz

3. Milyen a jó önéletrajz?

  • részletes, hogy mindenhova jó legyen
  • 2 lap, csak a lényeg, kiemelve, jól átláthatóan
  • 1 lap, semmi sablon, tudod, hogy 20 másodperced van, míg átnézik

4. Mire jó a motivációs levél?

  • hát kéne, de nincs több ötleted a több pénzen kívül
  • az önéletrajz alján külön pontban taglalod
  • csak vezető pozicíóhoz kell, semmilyet sem írsz

5. Milyen a fotód?

  • fehér fal a háttér, fehér ing, komoly arc
  • nem küldesz
  • kicsit mosolyogsz is a képen (nem nagyon!)

6. Felkészültél a várható állásinterjú kérdésekre?

  • majd rögtönzöl
  • a cégnek is utánanézel, segítséget kérsz profin felkészülni
  • átgondoltad és gyakorlod, figyelsz a testbeszédre is

Ha gondolod, vedd igénybe a coachingot a hozzádillő célodért, illetve bejelentkezhetsz angol állásinterjúra való felkészítésre is (középfokú nyelvtudásra alapozva).

🙂  Te miben változtatnál? 🙂 Milyen gondolatok merültek fel benned? Oszd meg velem!

Baráti üdvözlettel: Márti**

Vélemény, hozzászólás?

