Kiút a negatív gondolatok börtönéből

éldmegHogyan kezeljük érzéseinket? Hogyan kezeljük gondolatainkat? 🙂 Jó kérdés, nézzük, mi van most a fejemben 🙂

A technika – Légy jelen az életedben. Éldd meg a pillanatot. Töltekezz a pillanatból! Tedd többé, vedd ki belőle, amit tudsz!

Ahogy az érzéseinket sem szabad elfojtani, a gondolatainkat sem kell elnyomni, csak kicsit eltávolodni tudni tőlük. Csak tudatosítani kell magunkban, vagyis megnevezzük. Ilyenkor használjunk előtagot is:

Azt érzékelem, hogy… (másokról)

Azt érzem, hogy… (magamról)

Az a gondolatom támadt, hogy..

Az érzések önmagunkban nem tekinthetők jónak vagy rossznak. Ahogy a gondolataink sem. Folyamatosan változnak, minden pillanat más élményeket ad. Egyszer figyeld meg tudatosan egy napod, fél óránként csekkelve, milyen érzés, milyen gondolatot, majd cselekedetet váltott ki és esetleg hova „fajult” el.

Ha időben elcsípjük az érzéseinket… gondolatainkat is másképp szemlélhetjük s kordában tartjuk úgy, hogy nem ítéljük el magunkat. SŐT. NEM engedi meg, hogy eklindítsd a gondolathoz kötődő hiedelmeidet, veled megtörténtek alapján, vagyis az aggodalmaid és feltételezéseid. … A “Mi lesz, ha… és a , “Mert ő engem  nem ….”, “Tuti, hogy…”. Amikor mindig megvan a válaszod. És sosem kérdőjelezed meg! Sőt a másikat sem kérdezted meg erről.

Az ITT és MOST – a jelenlét – segít abban, hogy jelen lehess majd más életében is. Úgy, ahogy az neki jó. Szemlélőként, segítőként, ahogy ő kéri, és ezt nem érzed nyomásnak, nem érzed azt, hogy bele kéne szólnod, ki kell mindenképp javítanod a másikat. A szeretet az, amikor hagyod, hogy a másik ne legyen tökéletes. A szeretet magad felé az, ha hagyod, hogy ne legyél tökéletes.

Az ITT és MOST állapotban hangulatunk is átalakul, mert kihívásnak tekintjük az éppen elénk kerülő érzéseket és gondolatokat és engedjük őket elfolyni, változni hagyni, óvakodva attól, hogy elnyomjuk őket.

A robotpilóta-üzemmód ellentéte a tudatos jelenlét – a mindfulness állapota. Ebben az állapotban figyelmünket tudatosan a mostani pillanat élményeinek szenteljük, és nyitottan, elfogadóan és kiváncsian fordulunk feléjük, ahelyett, hogy megijednénk tőlük vagy kontrollálni akarnánk őket

Így nemcsak hatékonyabban tudunk reagálni a kihívásokra, hanem képessé válunk arra, hogy ne csak elménkben éljük az életünket, hanem valóban elkezdjük megélni a tudatos élményeket.

Hogy képesek legyünk arra fókuszálni, amit szeretnénk. Ha mi magunk arra figyelünk, amit szeretünk, könnyebben találhatunk megoldást dilemmáinkra, hiszen ilyenkor már nem is mindig tűnnek problémának, egyre csak bukkanak fel a jó ötletek! Egyet se dobj ki belőlük. Rajta, nézd meg melyik életképes. Alakítsd, jön majd új és új! Alakul!

Az ITT és MOST az őszinte, nyitott kommunikációban is jelentkezik. Az egyenes beszédre, amiben meggyőződöm arról, hogy érti a másik, mit szeretnék és miért. Ahol képes vagyok ítélet nélkül szemlélni. Ahol kíváncsi vagyok, mi is van abban a másik – emberben és helyzetben – vagyis mit tudok kihozni a pillanatból és a hozzállásomból, ITT és MOST.

Nézzük, mi van most a TE fejedben? 🙂

KÉPes vagy! – BeszélgetőSarok –  Fiataloknak. – Önbizalom és Jövő

Szeretettel: Márti**

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s