Hogyan menedzseld magad?

Érzelmi térkép – GondolatSTOP

Az érzelmek szerepe a gondolkozásunkban

Amikor feszültnek érezzük magunkat, majd akár kicsúszik a kezeink közül az irányítás, észrebehető, hogy képtelenek vagyunk terveinkhez, céljainkhoz tartani magunkat. Ilyenkor érdemes azonosítani az érzést, nevén nevezni, majd megfigyelni, milyen gondolataink voltak ezt megelőzően, milyen érzés-gondolat spirálba kerültünk… illetve hogyan is reagáltunk később.

Például: hogyan lett a kezdeti frusztrációból pánik vagy akár veszekedés. Milyen testi jelek, tünetek vezettek el oda, ahol elvesztettük a kontrollt és túlreagáltuk, túlgondoltuk a dolgokat? Hol érezzük testünkben azt, hogy félünk, szorongunk, kétségbeesünk, eldurvulunk.

Ha már ismerjük a folyamatokat, legközelebb időben közbeavatkozhatunk, hogy ne fajuljon el a helyzet. Ehhez figyeljük meg, hol jelentkezik erre mutató jel a testünkben.

emap

Érdemes kiválasztani egy munkanap délelőttöt vagy egy hétvége délutánt, amikor is félóránként jegyzeteljük le érzéseinket, hozzátartozó gondolatainkat, ezekből fakadó reakcióinkat…

Így nyakon csíphetjük az eredendő okot és később, fontos helyzetekben alkalmazhatjuk az itt megfigyelteket. Azonosíthatjuk nemcsak az érzéseinket, de a jeleket is, amik a kitörés előtt jelentkeznek.

Ha úgy gondolod, ez neked is hasznos, egyszer próbáld ki és írd meg tapasztalataidat!

Barátsággal: Márti**

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s