Hogyan hozzuk ki gyermekeinkből a legjobbat?

A kapcsolatok hajtóereje a kommunikáció. Az őszinte és tiszta kommunikáció. A szavakkal óvatosan kell bánnunk, mert kétélű fegyverek, nemcsak reptetnek, de sebezhetnek is! A lelki sebek kívülről nem láthatók, de nehezen gyógyulók!

Hogyan tudunk – mint érzelmi fejlesztő típusú szülő – segíteni gyermekünknek, és elérni nála azt, hogy beszéljen, netán hogy ő is kérdezzen!   Amikor arra kérjük, meséljen, képesek vagyunk-e tényleg végighallgatni, ítélkezés és véleménymondás nélkül? Megkérdezzük-e néha az ő véleményét is, hogy érezze, fontos! Elfogadjuk-e, hogy a problémáik nekik valóban problémák?  Mennyit és hogyan dícsérjük? Tudunk-e megköszönni nekik olyat, amit mi magunk természetesnek vélünk, mégis, ő az idejét és türelmét adta olyankor, mikor nekünk volt szükségünk arra, hogy valaki meghallgasson?

Ezzel könnyebben alakítod ki a kapcsolatot magaddal és gyermekeiddel, hiszen együtt erősek vagytok és cél, hogy gyermeked egyedül is elboldoguljon, sőt boldog legyen a világában! Segíts neki céljait felfedezni, bátorítani, amikor cserbenhagyja az akaratereje vagy a képzelőereje, támogasd, és higgy őbenne, és hogy eléri!

Az egyik legjobb módszer a jó időben feltett jó kérdés. Tehát kérdezzünk!

(Egy nulladik kérdés, önreflexió anyuknak – gondold át kérlek időnként, a gyerekre figyelünk, amikor kimondjuk a kérdést, vagy azt akarjuk hallani, ami megnyugtat minket?)

Nálam a 30. kérdés mindent visz! neked melyik a kedvenced?

1.      Mi volt ma a legjobb/legrosszabb dolog, ami az iskolában történt?

2.      Mondd el, mi nevettetett ma meg, hadd legyen nekem is jobb kedvem!

3.      Ha választhatnál, ki mellé ülnél az osztályban? Ki mellé nem, és miért?

4.      Melyik a legkúlabb hely a suliban?

5.      Mi volt a legfurább dolog, amit ma hallottál?

6.      Ha este felhívnám az osztályfőnöködet, mit mondana rólad?

7.      Segítettél ma valakinek – bármiben?

8.      Miben és hogyan segített neked valaki, amikor szükséged volt rá?

9.      Mondj egy dolgot, amit ma megtanultál!

10.  Mi volt a mai nap legboldogabb pillanata?

11.  Volt, hogy unatkoztál ma?

12.  Van olyan gyerek, akivel még sosem játszottál a szünetben, pedig jó lenne?

13.  Mesélj valami jót, ami ma veled történt!

14.  Melyik szót használta a legtöbbet ma a tanító néni?

15.  Mit gondolsz, kitől lehet a legtöbbet/legkevesebbet tanulni az iskolában?

16.  Ki az az osztályban, aki ma a legkedvesebb volt veled?

17.  Akadt ma olyan, aki megbántott?

18.  Van valami, amit utólag sajnálsz, hogy mondtad/tetted?

19.  Ha beszállna egy űrhajó az osztályotokba, mit szeretnél, melyik órán történjen?

20.  Melyik a kedvenc helyed a szünetben?

21.  Ki az osztályotokban a legviccesebb gyerek? Mit gondolsz, mitől az?

22.  Ha megtehetnéd, mit változtatnál az osztályon: kit hívnál át máshonnan, s kitől búcsúznál el szívesen?

23.  Idézz fel 5 olyan pillanatot, amikor a ceruzádat a kezedbe vetted!

24.  Rajzoltatok ma? Szívesen tetted, vagy inkább mást rajzoltál volna?

25.  Ha te oszthatnád az éttermeknek az elismerést, a menza hány csillagot kapott volna az ötből?

26.  Ha egyetlen fotót kellene bekeretezni a mai napról, mikor fényképeztél volna és mit?

27.  Ha sportversenyen indulnátok, kit vinnél magaddal, ha te lennél a csapatkapitány?

28.  Az osztályból kit hívnál meg a születésnapodra?

29.  Van valami, ami annyira jó az iskolában, hogy itthon is jó lenne megtenni?

30.  Ha te lennél az iskolaigazgató, mit változtatnál meg a suliban?

read more: Simple Simon Company

Hiszem, hogy gyermekeink a jövőnk, tanítsuk őket jól, ne arra, hogy mit gondoljanak, hanem arra, hogy hogyan gondolkozzanak és engedd, hogy felfedezzék képességeiket, s merjék járni a saját útjukat és elérni saját álmaikat!

És néhány bölcs gondolat:

“Arra taníts, hogy önálló lehessek, hogy büszke lehessek magamra! Hogy elgondolkozzam rajta, hogy képessé váljak rá, hogy eldönthessem, hogy véghezvigyem. Én magam! Mert ez az út vezet el a gyermeki lét végső céljához, a boldog felnőttséghez.” (Maria Montessori)

“…a gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat. Gyökereket, amelyek tartást adnak, hogy tudják hova tartoznak, de ugyanígy szárnyakat is, amelyek az egyiket a kényszereitől és előítéleteitől szabadítják meg, a másiknak lehetőséget adnak új utakat bejárni vagy inkább repülni.” (Johann Wolfgang von Goethe)

“Nem az fogja a gyermekeidet sikeres emberi lényekké tenni, hogy te mit teszel meg értük, hanem az, hogy megtanítod-e őket arra, hogy mit tegyenek meg önmagukért.” (Ann Landers)

Minden anyu álma egy sikeres gyermek! Rajta! Nagyon sok mindenben segíthetsz gyermekednek!

Töltekezz fel! Ha anyu jól van, mindenki jól van! EQ Bázis – Énidő – Anyusarok – Felvételire készülő gyermekeknek Anyu (Szülő) Konzultációk

Szeretettel várlak:

Rédling Márti**
06-20-450-52-88
Székesfehérvár

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close