A boldogság és én – Stressz nélkül 2.

 

IGEN-t mondani a boldogságra annyit jelent, mint megtanulni nemet mondani dolgokra és emberekre, amik sorozatosan lehúznak, akik nem fogadnak el.

Mielőtt nemet mondasz másoknak, légy biztos abban, hogy nem mondasz NEMet – magadra.

Ne téveszd össze az önszeretetet a hedonizmussal és ne téveszd össze azzal, hogy mást magad elé helyezel (vagy mert nem akarod őt megbántani). És téged hányszor bántott már jogtalanul? Ismerd meg az asszertív jogaid! Jogod van boldognak lenni!

Ha akkor is szereted magad, mikor mások szerint nem érdemled, akkor szereted magad igazán. Hogy mi a szeretet? Talán könnyebb megfogalmazni, hogy mi nem! Ne úszd át a tengert valakiért, aki a pocsolyába sem lép be érted. Aki nem érti érzelmi szükségleteidet. Aki nem értékel. Nem tisztel. Aki nem királynőjeként bánik veled. Akit képtelen vagy királyodnak tekinteni. Ne harcolj senki szeretetéért, ha az nem jön magától. És TE nem érzed. Talán nem mutatja ki? Meg lehet bárkit is tanítani szeretni?

TE mit gondolsz?

 

16465211_161908654313258_4688749173510504448_n

Szerinted?  Vajon mered-e átgondolni, hogy csak szükségből vagy-e együtt a másikkal, vagy ez valóban összetartozás? Összeilletek vagy összecsiszolódtatok? Támogatodod-e a saját törekvéseiben? Ő támogat-e téged a tieidben? Megvan-e az egyensúly, az a bizonyos adok-kapok érzelmi egyensúly? Hogyan vethető ez össze az önzetlen szeretettel, amikor nem várok vissza semmit?

 

Az igazi kérdés azonban az, hogy te mit teszel meg másért. Az, hogy te szereted-e azt, aki a párod mellett lettél. Hogyanviseled a konfrontációkat, a változásokat. Kompromisszumkész vagy-e.  AKAROD-e megoldani azt, amibe belesodortad magad, vagy amibe hagytad, hogy belesodorjanak.

  • Győztes vagy vesztes típus vagy?
  • És MOST melyik akarsz lenni??
  • Áldozat leszel vagy túlélő?

 

Sokat tudunk az agresszív emberekről és mily keveset tudunk az asszertív hozzáállásról.

Tudunk úgy reagálni, hogy felelőtlenül és feleslegesen  – az őszinteség kendőjével leplezve ezt – ne bántsuk meg a másikat. Soha ne vitázz akkor, amikor tele vagy indulattal, később sok dolgot is megbánhatsz, anit a másik fejéhez vágsz ilyenkor.

Tippem: matekozz ilyenkor! Számolj magadban háromig! Lassan! Tanuld meg a békés harcos módszerét! Gondold át, megéri-e harcot szítani. Gondold át és lebegjen a szemed előtt, mi a tét. Mit veszíthetsz. Mit nyerhetsz.

  • Vigyázz, ha mérges vagy – ne légy sárkány:
  • Vigyázz, ha szomorú vagy – ne válj áldozattá!
  • Vigyázz, azzal, hogy te csak érte küzdesz!

Ne akarjunk mindenkit vagy mindent megmenteni pusztán jó akaratból. Honnan tudod, mi a másiknak a jó? Te sem vennéd jó néven, ha neked megmondanák a tutit, pláne, abban, hogy neked mi  a jó, igaz?

Minden kapcsolat Rólad mutat képet. Olyat is, amit nem szeretsz, vagy nehezen fogadod el magadban.

Létezik-e olyan kapcsolattartás, ami neked is és vitapartnerednek is nyerő poziciót ad? Hogyan kezeljem a gyermekem, a párom, a főnököm?

Önbizalomnövelő kommunikáció a nehéz helyzetekre – Reziliencia és Asszertivitás minitréning. Érdekel milyen kommunikációs stílusok vannak és hogyan hass másokra?

A tudás önbizalmat ad.  A türelem nagy kincs. Redukáld a stresszt. Legyen kisugárzásod különleges, legyen stílusod! A kommunikációban is!

Aludj rá egyet. Keress. Írj. Ne hagyd magadban, ami zavar, sért vagy bánt.

Szeresd egy kicsit magad. Légy nagyvonalú magaddal. Tölts magaddal egy kis időt.

 

b489c336c994ff2d53b82d53ed8cf9db

Itt is elérsz: Pinterest

Telefonos gyorssegély és Személyes minitréning

 

 

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s