Stílus a kommunkációban – 3 lépcsős Én-üzenetek – Kapcsolat-őr

 

Ma 2 olyan beszélgetésem volt, ahol ugyanazt az elvet fedeztük fel. Egy kétgyermekes kismamával és egy szakítás után lévő fiatallal.

Az elv ugyanaz: ami a picik nevelésében rutint, érzelmi stabilitást és biztonságot ad, ÉS a párkapcsolat és minden közeli, emberi kapcsolat is magáénak vall.

Beszélni az érzéseimről, a kihatásokról, amit épp tenni fogok és amiért teszem. Őszintén. Valamilyen szinten megmagyarázva, ha úgy érzem, félresiklik a kommunkáció fonala.

Igen, valamilyen szinten beavatom a másik embert, legyen ez gyermek vagy társ az életemben. Ha már egyszer feje tetejére fordult az életem és minden, de minden megváltozott.

Tudatnom kéne vele, hogy mi történik és mi történik bennem. Hogy megértse. Hogy ne beszéljünk el a másik mellett. Hogy bízzon bennünk… a párunk, a gyermekünk.

A bizalom kialakítása hosszú idő, elvesztése lehet egy komolyabb összezördülés, egy fáradtabb nap, nem lehet ezek alól kibújni.

Mert a megoldás nincs messze: legyen következetesség és stílus a kommunkációban, ami a kapcsolatok lelke.

Fontosabb, mint gondolnánk az érzések őszinte tolmácsolása, kimutatása, közvetítése és a közös megoldás keresése.

Ne hidd, hogy egy gyermek nem érzi, ha nincs érzelmi biztonság! Ha most, 3 éves korig nem táplálod és építed a bizalmát (játékos nevelés, következetes nevelés, komolyan veszem a félelmeit), pont ugyanazzal szembesülhetsz, mint egy friss, 3 éven belüli párkapcsolat esetén.

Utána se könnyebb. De akkor legalább megvan a türelmed és a gyakorlatod.

A nők könnyebben gondolják túl és a férfiak kevésbé jók jósnak. A nők odafigyelésre, a férfiak elismerésre vágynak.

Ismerd meg és használd az Én-üzenetek nyelvét! Az én-nyelv alkalmazásával megelőzhető, hogy a másik fél védekezésre kényszerüljön, ugyanakkor mód van arra, hogy hogy a saját szándék világos és egyértelmű közlésre kerülhessen.

Példa a hatékony 3 lépcsős Én-üzenetekre:

  1. a közlő saját érzelmeinek megfogalmazása az eset kapcsán (minősítés és vádaskodás nélkül
  2. a szóvá tett történés, viselkedés megfogalmazása tárgyszerűen
  3. indoklás, belátható következmeny, közvetlen hatás (Gordon 1990.)
  • Nagyon megijedek (1), amikor kiabálsz velem (2), mert attól tartok, hogy haragszol rám (3).
  • Aggódom (1), amikor későn érsz haza (2), mert azt hiszem, hogy valami bajod történt (3).
  • Haragos voltam (1), hogy nem hoztad vissza a könyvemet (2), mert szükségem lett volna rá (3).

 

Ha szeretnél saját vagy családi problémáidra megoldást, szeretettel várlak személyesen a Titokszobában!

Vedd fel velem a kapcsolatot! Mutasd meg, hogy megy ez neked! Szeretettel várlak, hogy fényed újra visszatérjen, fásultságod elmeneküljön és egyenesbe hozd az életed!

Szeretettel: Márti**

 

Kapcsolat

 

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s